Mam OIIFL z klimatronikiem i jak ustawię sobie tem. powiedzmy 20 stopni i włączam przyscisk AUTO to zapala mi się AUTO razem z AC , ale mogę sobie wyłączyć przycisk AC i dalej mi swieci AUTO.
Tak jest także w innych markach.
Zamieszczone przez rafik11
W związku z tym mam pytanie czy jak wyłącze przycisk AC(który w/g instrukcji służy do schładzania wnętrza) i zostawie w tylko w trybie AUTO to czy będzie automatyczna regulacja tem. tzn. czy w lato będzie mi schładzało wnętrze a zime ogrzewało?
Zgadza się, tak to działa. Oczywiście schładzanie i ogrzewanie będzie działałao tak jak w autach bez klimy - w miarę możliwości układu wentylacji, temp. silnika.
Zamieszczone przez rafik11
I jeszcze jedno jak mam wyłączone i AUTO i AC to jak przekece sobie tem. na większą powiedzmy na 24 stopnie to samoczynnie zwiększają mi sie obroty nadmuchu, czy mam rozumieć ze w tym trybie też w jakiś soposób układ chce mi szybciej nagrzać wnętrze?
Tak, automatyka ma doprowadzić jak najszybciej do zadanych przez Ciebie warunków, a potem znów będzie pracować na luziku. Chyba że jest -20*C na zewnątrz, a Ty ustawisz +24*C w środku, to może się zdarzyć, że non stop będzie wentylator chodzić prawie na maksa.
W moim "seryjnym" LR Omegas istnieją następujące warunki przełączania się z benzyny na LPG:
1. temperatura,
2. czas po uzyskaniu temperatur (woda + gaz) po którym następuje przełączenie,
3. osiągnięcie progu obrotów minimalnych.
Moje ustawienia:
1. temp. - 40 st. C
2. czasy - 0 st. C - 240 s, 5 st. C - 150 s, 10 st. C - 130 s, 15 st. C - 90 s, 20 st. C - 60 s, 30 st. C - 40 s, 40 st. C - 20 s, powyżej 40 st. C - 15 s.
3. Próg obrotów - optymalny 2200 obr/min przy zwalnianiu, czas nakładania się paliw - 0,1 s
W praktyce: przy temp. otoczenia 25 st. C - przełączanie się po przejechaniu 1500m. Przy temp. otoczenia 5 st. C - przełączanie po przejechaniu 3,5 km.
Ja mam podobnie latem ok 1-2km na benzynie , zima ok 3-5km potem sie przelacza na gaz... U mnie najgorzej jest przy pierwszym przełączeniu się w zimie (szarpie bo powoli sie otwieraja zamarzniete wtryskiwacze... ale sie do tego przyzwyczaiłem... gazownicy powiedzieli że może też trzeba będzie wymienić membrane w parowniku...) tak to już jest z gazem... ale OK
Było 4X4 1.8 T 170km 01 ,2.0tdi 170km OII , 1.9tdi 110km O1, Scout 2.0tdi 165KM i został Tour 1.6 z lpg i perełka Subaru WRX
Komentarz